Thursday, March 24, 2011

kerana sebuah komputer riba

ce ce . kisahnya bermula seperti ini .....
*sila bayangkan ada bubble keluar dari fikiran anda . ala, macam dalam pilem tuuu*


"kim, bawakkan laptop kakak jap . tak cukup tangan dah neh .."
tengah mamai2 tu adik aku pun capai beg laptop.

sebelum naik ke bilik hotel mak aku, ayah aku singgah coffeehouse kejap .
elehhh .nak buat kejutan le tuu dah datang tak bagitau .
sempat jugak le aku mengketedarah sepotong kek keju dan sandwic ..

dah lama sangat tunggu, last2 bapak aku giveup .
kitorang pun terus naik atas .

masuk2 bilik, lepak dulu ..
tengak lak tv ada cik sandha yang anggun ngan ncik adi yang wow .
hohoho~~

okay . dah habis pun cerita somsan dan d'lola tuh .
masa untuk menonton cerita di laptop !~~

lalalala~

ulalalala~~

errrrr~~~

ehem ...lalalala~~


aik?
mana pulak budak neh letak laptop aku?
chill dulu, letak lam almari kot.

eh xde. jap. nak tanya budak tuh tengah berkeruh pulak.
xpe carik lagi.

kat sebelah beg baju mak aku ke?xde.
kat belakang sofa ke?lagi la xde.

sudahh.then mak aku awal2 dah blame aku.
aku diam je.
mak aku dah gelabah kot.ingat aku nak maki adik aku.
tapi aku tau,aku still bley kawal lagi.
sebab yang penting sekarang,laptop aku.cari dulu.
nak marah2 kemudian.

tapi still sakit gak hati aku. why should she be so protective against me just for
her only son? oh.i forgot here. her ONLY son.
very well,wery well.
tengah mak aku gelabah2 ingatkan aku lain kali bawak sendiri benda2 penting
dan jangan suruh orang laen bawakkan,tibe2 bapak aku terbangun dari tidur.
terus bapak aku keluar bilik and turun ke lobby.
aku ikut je.

dah sampai lobby,
aku check kat coffee house yang kitorang lepak masa mula2 sampai tadi.
sudah.langsung xde pape pun kat seat tadi.

chill dulu nadya.
i was about to go upstairs when suddenly i thought
that i should've asked the receptionist.

okay.patah balik.

"sir,have you seen any black laptop bag just now?"

dia geleng.then tibe2 mata dier terpaku kat satu tempat kat kaunter dier.

" is it a Toshiba?"*sambil mengangkat bag laptop aku*

"quite right. alhamdulillahh. you're the MAN. thanks!" ( xdela .. you're the man tu aku tipu je)

after giving my dad a goodnight kiss, i went upstairs,and entered the room calmly.

again, my mom reminded me. "lain kali, blablablabla"










fine . lepas ni, SUMPAH i won't bother to ask help from a JERK anymore .

No comments: