Sunday, September 27, 2015

Yoyo and me.

Yoyo oh yoyo

Sebut pasal yoyo, aku akan terkenang Ajim. 
Siapa? Aku kenal dia dari pertandingan choral speaking masa darjah enam. Dia masuk public speaking , aku jadi conductor choral speaking. Comel gila dia masa tu!

Minggu depan tu, aku datang2 sekolah, aku dapat satu surat dari kembar. Katanya nak kenal. Tehee. Lama jugak rasanya kami pakai posmen karat tu. Dia pernah bagi no phone dia, tapi bahaya sikit la sebab dia share dengan parents. Sampai sekarang aku ingat nombor dia. Sebab apa? Sebab no phone dia tu empat digit belakang sama dengan tarikh lahir dia.

Dulu lepas dapat surat, aku terpaksa buang dan koyak. Takut tiba2 mak aku nak buat spot check lulz. Padahal takde mende pun. Sekarang ni rasa menyesal pulak buang. Kalau tak boleh tunjuk anak cucu. Kahkah.

Tapi cerita aku dengan dia tak ke mana pun. Dia pernah mintak nak jadi boyfriend aku. Tapi aku kan darjah enam masa tu. perkataan couple pun aku tak tahu. Kahkah. Aku akhiri ayat ke dia dengan "no, kita tak boleh couple sebab you pendek." Okay tipu. Padahal tak nak kasitau yang mak kite marah lah awak. Hahah mana macho beb.
Tapi dipendekkan cerita, aku terpaksa rejek dia.

Masa kitorang dulu top dgn kumpulan nasyid UNIC. Masa tu diorang berlakon filem tajuk apa entah. Tapi fofuler la dalam kalangan budak sekolah rendah masa tu. Siap pass2 cd lagi. C U D IPT konon lah.

Tapi tu lah. Dulu mak aku garang terok. Aku mana berani. Nak suka orang macam mana pun tak tahu kahkahkah. So lepas aku hantar macam tu dekat dia, lepastu dia tak balas langsung dah. LANGSUNG. Aku hantar surat lagi. PUN DIA TAK REPLY. Aku tanya kembar. Diorang cakap dia marah betul dengan aku. I was like, "La kalau kawan je pun apa salahnya." Takpelah. Since then,  no more love letters for Nadia from Azim. :(

Suatu hari, aku pergi kem UPSR di USm Transkrian. And guess what? Ha ha. Aku jumpa Ajim di situ! Tapi dia buat bodoh je dengan aku. :( 

So aku pun diam je. Aku perhati je dia. Mana dia duduk, aku duduk seat belakang dia. apa benda dia pakai, semua aku cari. Dia pakai wristband masa tu, aku pun kalut tanya member mana ada jual benda alah tu. Lol. Dia main yoyo, aku pun cari yoyo jugak. Tapi tak reti main pun. Paling terer pun aku boleh buat trick segi tiga tu je dengan yoyo. Lol. Tapi dia still tak layan aku.

Kembar cakap dia malu. Weh, aku lagila. Aku yang rejek dia kot. Tapi aku plak yang mcm terhegeh hegeh dekat dia masa ni. Hahah sedihnya. 

Masa tingkatan berapa entah, aku dapat tahu dia dapat masuk sekolah sains kat kedah. Aku cuba nak contact dia lagi. Tapi tak berjaya.

Masa asasi (circa 2010-2011), aku dapat tahu dia budak asasi UM. Dan aku jugak cuba cari di twitter pakai nama dia. Dan aku jumpa! Rasa nak melompat dah time tu. Aku follow dan dm dia. Dia reply! Cakap gitu2 je. Segan lah. Dah berapa girlfriend dah la dia masa tu. Tapi aku xberapa happy masa tu. Sebab aku tak suka kalau orang tu follow aku semata mata sebab aku follow dia. So lepas dia macam krikk krikk. Aku pun block dia. Aku pikir, ala tweet aku xbest. Malu ah. 
 
Sampai umur 20, aku pikir, cukuplah sampai sini perasaan aku kat dia tu.

Sampai sekarang, kadang2 aku search jugak nama dia. Dan jumpa balik twitter dia. Dan aku akan ingat janji aku pada dia. Aku tak rasa dia ingat dah pun. 

Kalau lalu area perumahan dia pun, aku tak boleh stop fikir, what if tiba2 dia lalu sebelah aku ke, drive sebelah aku ke. What if wedding dia ke yang aku datang ni.

Aku berharap jugak, nanti bila aku dah kerja, aku dapat jumpa dia balik, ala macam dalam novel, drama dengan filem tu, dan bagitau betapa aku suka sangat kat dia dulu sampai aku takut dengan diri sendiri. Lol. Memang tak lah! 
Cuma aku harap masa tu aku masih cun melecun macam sekarang lah. Ahahahhaahahhh

and now, I just want to thank him so much for giving me such cute memories. You used to be the BIG chapter that managed to splash colourful colours in my life. Until now.

I wish him happiness.

No comments: