Tuesday, June 7, 2011

hanya di hatyai :D

hey hey hey~~

4 hari 3 malam aku lepak hatyai.
kat mana derrr?
thailand tu ja .. dekat2 sempadan bukit kayu hitam tu ..
alah, thailand je dah kecoh .
haha, aku punya sukalah .

hmm, bila pi sana, ceh baru aku tau rupa2 nya malaysia nih pasaran shoppingnya tak meluas pun..
apa maksud aku ?
maksud aku , contoh la kalau korang beli baju berjenama diesel ke, guess ke, kat malaysia. patternnya semua lebih kurang sama even baju tuh pattern lain2. berbeza sekali kat thailand. kalau kau pergi mall dier dik, sumpah kau rambang mata kut .. tu tak cakap pasal kasut lagi .. bermacam macam macam macaaaam jenis ada .yg aku syok tuh, kasut2 jenis boot dok ada byk. tapi sayang, banyak2 tuh pun, satu ja yg aku bkenan. ada satu tuh, harga murah nk mati kot, sayang lak kaler yg aku nk dah xada stok n saiz. even sadder, this last piece plak, dah rosak . sebab tuh dier jual murah sikit :'(

even kasut nih selekeh, dialah kasut pertama yg buat air mata aku menitis *tiba2 emo*


so .. kitorang jalan2 kat pantai .. alah, macam pantai kat malaysia je la.. nak cantik camana lagi kaaaan. bezanya dgn pantai kita, cuma dari segi kebersihan, diorang mendahului lahh ..


panas terik kot masa nih! adik aku yg giler menggambo je yg sanggup "=.=


untuk malam yg kedua, pak cik kpd mak aku yg duk kat thailand nih belanja kami satu family pi berseronok kat ice dome selepas belanja kami makan kat satu restoran muslim nih.. makan punya la order menggila, tapi kureng sikit kot sedapnya daripada kedai yg kitorang slalu makan sbb dekat je ngan hotel kitorang tu ..


makanan yg xsedap pun jadi sedap kalau ada org belanja :p


lepas tu, kitorang ke ice dome pulak . ice dome tuh pulak lebih kurang mcm snowland kat genting la .. ada tmpat nak main gelongsor, ukir2 ais sikit .. bezanya cuma kalau korang pakai selipar masa dtg tuh, bersedialah nk jadi salah satu ukiran ais kat situ ye . gila bak angggg .. aku pi tuh pakai selipar, bajet depa ada sedia booties, at least leg warmers la .. harammmm .. mula2 tuh macam nak kena frostbite pun ada "-.- lama2 aku pulak yg xmau keluaq .. :p lepas main sejuk2, kami pi main bumper car pulak kat luar tu sbb sedara mak aku nih rajin la pulak nak belanja. ceh, kalau kat mesia, toksah nak mimpi la nk merasa naik menatang tu ..



aku tau aku dah gemuk. tengok signboard tu dah la 



beruang pun geram tgk pipi si ratu baring nih haa :p

malam ketiga, kami jalan2 kat pasar ja smpai tgh malam .. sepanjang jalan tuh penuuuuuuh dgn peniaga . siam, biasalah kan .. banyak je jersi2 tiruan, barang2 mainan, kitorang pun ada gak beli . alah, benda yang bila dibaling ke lantai, dia jadi macam 'pecah' sebelum kembali ke bentuk asal tuuuu . dah penat jalan2 kat situ, mak ngan adik aku pa lagi, pulun la pulut pauh dgn benda bakar2 tuh ..

esok tuh, sebelum balik, kami singgah sekali lagi ke pasar. dapat la aku merasa sehelai jaket .. masuk tengah hari, kami pun balik ..



bawah nih adalah gambar2 no comment kami satu family ..  hihih,



tak perasan org tgh amek gambar



dah perasan, buat bajet plak =.=

tingtong sorang2 xpe je ..

mula dah mengajak org lain buat tingtong sesama ...




restoran nih cekik darah kot .. tapi dah nih je yg paling dekat ngan hotel, nak buek camno ..

ragam dua kembar tak seiraas "=.=

adik aku kepedasan . haha . :p


mak aihh . tobalnyo bodak kek muko kau joyah oiiii
b2uty saranghaeeeeeee!~ <3






last but not least, picture of the day ......
















aku! hihih,




2 comments:

ayanuts said...

wowww bestnyer dpt melawat negara org

Di said...

alhamdulillah .. merasa gak saye even sebelah negara kite je .. hihih,