Tuesday, December 23, 2014

Royan Fossil.

Bagi aku, hadiah paling bagus adalah hadiah yang praktikal. Yang orang boleh guna dan pakai. Kalau habis pun takpa. Sebab kau dapat pakai dan guna benda tu.

I love and would try my best to give health and cosmetic things as these things tend to give good messages to the receiver. of course it's bcs i want my beloved receivers to live longer. And prettier. And happy. :)

Atau apa2 barang dan benda yang selama ni mmg dalam to-have-list dan to-do-list orang tu. Cool kot. Macam Santa Claus hihi.


Macam mak aku, this year we got her Kinohimitsu collagen drinks for her birthday. Tapi tak praktikal sgt pasal benda tu setahun sekali je kan. Lepastu mak aku dah malas nak beli sendiri pasal mahal sgt lol. Nanti aku nak belanja dia pergi spa ke facial ke massage ke we'll see. Bapak aku pun. Takkan mak aku nak gi sorang je. Hahaha.

For my adik, i got handbag for her last year birthday. Tahun ni ingat nak beli instax tapi tak jadi pasal mahal sgt and bapak aku dah beli ipongsik kat dia hahah (apalah)

Untuk adik2 yang lain, ah kecik lagi. Lol jk. High maintenance sgt -.- kalau boleh seketul tu aku nak kasi Wii atau ps4. Seketul lagi aku nak kasi hadiah headphone. Tapi apakan daya. Herher.


Untuk diri sendiri plak, hadiah paling praktikal dan paling berguna bagi aku yang aku rasa setakat ni adalah buku, sweaderr dan jam tangan. 

Aku suka buku yg nak2 aku boleh baca banyak kali tanpa bosan. Wau macam mana tu. Entahlah. Aku suka, kalau orang tu personally recommended something. Which is, dia pernah baca dan dia suka dan sekarang dia nak bagi kau supaya kau rasa ke'best'an buku tu.


Walawehh. Nak nak kalau sweaderr tu kaler yang kau belum ada. Nak nak kalau sweader tu takda zip. Kain selesa. *heavy breathing* (yeay dah dapat!)

Jam tangan plak serius lah berguna kan. Jam kot. Nak nak kalau fossil. Nak2 mmg yang kau aim. Fuuuuh. *heavy breathing lagi* tapi Fossil bapak dia mahal seyhhhh. Beg dia kebanyakan cuns cuns skang ni. Tapi mahal macam nak rompak kedai dia hahaah. Alah cakap je lah kau teringin Fossil kan. Herher. Done. So dah berangan sikit haritu kalau buat hantaran nak handbag Fossil jam tangan dia purse dia HAHAHA. Which is... Bila entah yang aku rasa betul2 nak kahwin ya pun tak tahu. Big commitment woh. Bercouple pun aku dah rasa renyah. Ni aparah lagi kahwin. Nak kena bangun awal, kemas rumah tangga semua. Tu belum ada anak lagi. Sok dah ada anak. Ha lain pulak cerita dah. Ha dont make me start. Kang bebel ni.

Pokoknya, something that has your personal touch. Like, "oh, aku tengok benda ni, aku nampak/teringat kau. I hope you like it" gitu. 

Tapi setakat ni aku suka self reward diri sendiri yang tak berapa layak nak dapat reward ni dengan benda yang aku suka kat instashop (cakap jelah kau mudah terpengaruh, dan mudah nak membeli kat instashop tu hekeleh) 

And setakat ni, maqupxoxo, fossil murah, zueboutique dgn nanirostam berjaya buat aku berulangkali cari instashop depa. Merenung barang2 yang ada sambil melelehkan air liur teringin situ sini (self torture sangat wajib). So sekarang ni, aku tengah beli sikit2 mana2 yang aku berkenan dan tercapai dek poketku. So makan dah kena kurang lepasni, which is, bagus sbb selalu sangat meroyan, sedih, pilu mengenangkan 'beg' kat perut aku ni. (Boleh adik aku panggil lemak kat perut aku tu beg?? Demit.) tapi sebab malas nak bersenam, terpaksa puaskan hati saja dengan apa yang dah ada lol.

Ok nak sambung hafal untuk paper Asso 2 esok. Babai

No comments: