Saturday, April 2, 2011

alaaa pasal skin tone pun nak kecoh minah niii




errr .. actually kan .. tadi kan .. aku ada buat ayah aku mengamuk sikit tengah hari tadi ...
pasal..hmmm....pasal.....skin tone.....
bapak aku dah bagi ceramah sikit kat aku pasal warna kulit..
"hapa, hina sangat ke orang berkulit gelap neh? tak reti bersyukur langsung."

hmm takkan bapak aku terasa macam aku salahkan beliau pulak kulit aku kaler macam nie .. aduss ..
takdela hina pun ayah ..
cuma kakak takut anak ayah ni xada siapa pun nak kat dia...hihi
as usual..reality REALLY hurts .
come on. we live in society where men are more attracted to fair-skinned woman.
you can never deny that.
People DO give MORE attention to the fair-skinned.
dan lelaki kat Malaysia ni MEMANG lebih berminat pada makhluk bergelar wanita  yang berkulit cerah.
diorang cakap ape, sejuk la mata memandang walaupun diorang sebenarnya kontra yang amat.

lagipun .... kalau kulit kita cerah, sebenarnya lagi senang kita nak padankan dengan apa2 warna baju sekalipun ^_^
hihi.
betul..kalau bermekap pun, contohla aku nak buat smokey eyes, kena pandai pilih kaler nyahh.
kalau tak pandai, silap2 tak nampak langsung.penat je mekap =.=
baju pulak, sukati kau la nak pakai apa2 pun, masuk je apa2 kaler .
takkan ada punya yang cakap, "eh, siti, mana kau? aku tak nampak kau sebab baju kelam, kau pun kelam."
*tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah mati*

hmm.. mungkin akan ada yang fikir . ek eleh minah ni .. apahal pulak nak carik lelaki yang minat sebab kau putih? carik la yang boleh terima kau seadanya .  ataupun, " lahh .. apekehenya kau nak berkulit cerah semata mata untuk fesyen ? hamba fesyen kah kau ? " budus . orang hot stuff boleh la cakap macam tu .
orang yang tak pernah berada di tempat aku memang TAKKAN faham . so, chill je lah .. masing masing dibesarkan dalam persekitaran yang berbeza - beza okay ?

tapi aku agak lega sebab mak aku tak bersuara langsung.
sebab kalau mak aku bersuara, memang tak kena langsunglah sebab mak aku berkulit cerah.
aku jalan je, orang mesti tau aku mesti anak ayah aku. hihi.
alah, kalau siapa2 nengok aku ngan mak aku pun tak sangka aku ni anak beliau.
muka dah la tak sama langsung, kaler kulit...kehkehkeh.jauh panggang daripada api.

but THIS article is so funny.
masa aku tengah godek2 , terjumpak lak pendapat orang nie pasal fenomena yang kian menggila zaman sekarang

p.s. : still enjoying "haven't met you yet" by michael buble (:

No comments: