Thursday, April 7, 2011

gigi saya sangat sihat ^_6




hihi. tajuk entri kita pada hari ini adalah tentang gigi. sebenarnya aku baru pi jumpa doktor gigi tengah hari tadi. sepatutnya, kita jumpa doktor gigi enam bulan sekali, tapi aku dah setahun tak jumpa doktor gigi.

tup tup, dua minggu yang lepas, gigi aku tiba2 rasa sengal tiap kali aku nak makan. masuk minggu kedua, nak gosok gigi pagi-pagi pun aku dah rasa sengal. jadi, bapak aku pun bawaklah aku berjumpa doktor ..

dah masuk dalam bilik rawatan, doktor pun periksalah gigi aku yang menawan ni .. sebelum doktor tu mula, aku mengadu lah kat dia, gigi atas aku yang paling belakang tu sakit. dia kata sengal ke ?

belek sana, belek sini, akhirnya doktor jumpa pun punca masalah aku. hihi. doktor cakap, aku dah nak dewasa, so gigi geraham bongsu aku baru nak tumbuh, sebab tuh la aku asyik rasa sengal ... fuhh .. mati mati aku ingat dah nak kena cabut. selamat nyawa gigi aku .

so aku pun mengadu lagi kat doktor. "gigi saya yang kena tampal lima tahun lepas rasa pelik lah doktor."
lepas check, doktor tuh pun terangkan yang gigi aku tu perlu ditampal balik.
lepas tu, zunggg~ zengggg~ selesai ....

lepas terima rawatan, ayah  aku tanya pasal gigi aku boleh tak kalau nak baiki .. ( hihi, macam basikal pulak) doktor cakap, no hal, tampal sudahhh . kendian aku tanya pasal braces . doktor cakap, gigi aku slack sikit je .. lepas tu ayah aku tanya, kalau nak buat braces, berapa kosnya? doktor cakap rm3000++ . okay, kalau nak pasang braces, ayah aku cakap kena bayar untuk empat orang lah kalau macam tuh . empat2  gigi macam hantu "=.= okay fine ..

sebelum keluar, aku tanya doktor.

"doktor,doktor, gigi saya sihat tak?"

doktor tu gelak, lepas tu dia cakap " jangan risau . sangaaaaat sihat. "

aku pun tunggu lah. lepas tu ayah aku ajak keluar.

"apa dok tunggu lagi? jomla keluar."

"kakak tengah tunggu, kut kut dia nak bagi gula gula ke ... "

ayah aku ------>    "=.=





see? see? taklah takut sangat sebenarnya jumpa doktor gigi ^_^


ps : alamak, lupa pulak nak tanya kat doktor pasal retainer ..

No comments: