Sunday, April 3, 2011

mak aku bercakap pasal : pasangan hidup

and guess what peeps? family is also included (:



yup.empat hari yang lepas ada seorang kawan mak aku tanya kat aku, aku ni dah berpunya ke belum?
laju je aku cakap belum.pastuh kawan mak aku pun blahblahblah pungpangpungpang.
okay pakcik, saya tahu pakcik mesti nak kenalkan saya dengan anak pakcik kan?
elok sangatla tuh. pakcik pun dah kenal sangat ngan biras pakcik merangkap mak saya kan?
hantar je rombongan pakcik . ANYtime . tapi sila ambil nombor dulu ye. :b

well, mengejutkan sebab mak aku lepas tu boleh cakap yang waktu kat universiti neh la kena cari pasangan. nanti susah dah nak cari kalau dah habis belajar. tapi waktu mak aku cakap tu, dia tak cakap straight kat aku tau. dia cakap macam dia bagi pandangan. jadi aku rasa, dia pun nak aku buat macam tu la kut .

okay .sudah .macam mana ni .BANYAK sebab yang buat aku cakap macam tu. antara sebab-sebabnya adalah :-

SATU. aku tau aku ni bukan jenis yang boleh fokus pelajaran dengan cinta. aku dah try. memang gila. itu baru main main. belum betul betul lagi . lagipun bagi aku, budak lelaki yang ada di universiti ni belum nak cari yang betul2 lagi. diorang lebih ke arah nak bereksperimen dulu .gila lah kalau aku termasuk dalam kategori yang nak dieksperimen tuh. =.= tapi, aku bukan cakap semua . aku cuma cakap apa yang aku nampak berlaku dalam kawasan persekitaran aku lah .. kalau tak betul, takpela .. lain persekitaran, lain pemikiran .. kan ?

DUA.  lagipun xada orang pun yang pandang aku neh. ngehngeh.
dahla cara jalan macam jantan, selekeh lak tuh.pandai tak.memasak lagila out.gilaaa.MEMANG gila.
pakej HARAM takdak langsung. keyakinan diri pun, entah tercampak ke mana . macam mana nak hidup pun entah lah . tup2 dah sembilan tahun kau hidup nyahh.hihi. alhamdulillah .. mungkin aku belum jumpa lagi si dia . atau aku betul2 dah lepaskan dia lama dulu untuk kejar si dia yang dinamakan cita cita . ce ce . hang buat jiwang pa tah .. alahh .. ada jodoh tak ke mana , ye tak ? yelah, bak kata Kahlil Gibran , si penyair Lebanon tuh,

"If you love somebody, let them go, for if they return, they were always yours. And if they don't, they never were."

TIGA. lagipun kan, aku rasa, aku tak jumpa lagi la X factor kat sapa2 .. melainkan ada la seorang ni . tapi ni kisah lama dahhh . aku pun tak rasa dia ingat dah . tapi aku selalu je ingat ... ops . okay . yang dah lepas tuh dah la ngek . oh . aku tau tak ada yang berminat nak tau pun . hehe . finefine . jangan risau. aku takkan tulis sesuatu yang SANGAT bosan . hihi.



EMPAT. mungkin orang2 yang aku dah berjumpa setakat ini bukanlah untuk aku. aku bukan cari pakwe yang sempurna pun, tapi yang buat aku rasa sempurna bila bersama dengan dia . cewahhh . senang cakap, aku masih tak jumpa rasa ngam tuh. gedik kan.hihi. nak carik pakwe pun nak yang ngam2 . bukan apa .. bagi aku .. kalau satu kepala lagi best .. dia faham kita, kita pun faham dia . jadi taklah asyik gaduh je sebab tak percaya pada masing masing. kan ?







tu je . ta-ta!

No comments: