Wednesday, March 22, 2017

belasungkawa

alhamdulillah wan dah selamat dikebumikan lepas maghrib isnin lepas.

aku tak sempat pun tengok wan. kitorang sampai pun dalam  pukul 1 pagi.Islam pun suruh segerakan urusan pengebumian. lagipun tak elok pun hold lama lama.

haritu masa cuti semester pun aku bersyukur sebab semua dah buat untuk wan. potongkan kuku wan, belikan ubat untuk kuku wan, bawak makanan, dan berjaya buat wan makan, salam tangan wan, dan aku cium jugak wan for the first and last time.

Looking back, i could say he was a good man. he might have his shorts, but who doesn't?
What matters to me is that he would be the best grandfather i could ever ask for. i used to not want to go back home and my parents had to let me stay at kampung when i was a child. Lepas dah masuk sekolah menengah, dah kurang sikit sebab dah duduk asrama kan.

pernah je aku rasa jauh hati sebab wan suka buli tuk. hahaa.
but maybe that was just how old people do kan.


semoga allah tempatkan Wan dalam kalangan orang-orang beriman..


in the mean time, i could just pray harder so ibu could become a lot stronger to face Ayah.
Ayah did not show his true colours in front of me and Nini. Poor ibu )':


I'm still forgiving dad because he was like in the trance. macam tak sedar. was it black magic? wallahualam.


aku kesiankan ibu. I'm here, she's there.
Allahu


No comments: