Tuesday, May 3, 2011

kerja oh kerja




nak kerja ...........

nak baju baru ............

nak kasut baru ...........

nak tipon baru ..........




mana lagi berbaloi ? rm50 sebulan tapi dapat cuti hujung minggu dan ada tempat tinggal

-atau-

sejam rm5 untuk 5 jam 2 3 hari seminggu tapi penat sikit ? tapi tempat tinggal kena cari sendiri?


apa yang aku merepek nie ... "=.=

fyi .. aku baru faham yang .. ayah aku takmaw bagi aku kerja rupanya ...
tau tak cara dia bagitau camna yang aku boleh faham lambat ?
mula mula ayah aku cakap kalau nak apa apa kumpul duit sendiri . okayfine.
tak lama pastu bila aku dah ada masa nak kerja nie , boleh pulak ayah aku cakap,

" rm5 sejam kan ? katakanlah sehari kakak kerja dalam lebih kurang lapan jam . sehari rm40 . cukup ke nak sewa rumah ? dahlah duit makan sehari rm30 . "



at first, aku fikir ,

"okayfineee. kalau nak kerja kena pindah keluar dari rumah . sampai hati ayah aku :'(  "

lama lama . ohho . i get it .

" okayfineee.takmaw bagi aku keja kann . cakap je la terus terang ..... payah sangat aku nak paham . habeh, aku nak dapat duit pi shopping dari mana -.- "

No comments: